Odbicie lustrzane utworzonego obiektu
Cały dom będzie mieć wspólny dach. Wykonajmy odbicie lustrzne budynku tym samym powiększając go o identyczny obiekt.
- Ustaw widok całego budynku na widoczny (funkcja Pokaż - Show).
- Przejdź do opcji Oznaczenie oraz wybierz oznaczenie poziomu . Stwórz poziom pomocniczy na dowolnej wysokości, tak aby był on wyżej niż obecne poziomy.
- Przesuń płaszczyznę roboczą na nowy poziom poprzez podwójne kliknięcie na ozaczneiu nowego poziomu.
- Ustaw widok modelu w taki sposób aby budynek był widoczny z lotu ptaka (z góry).
- Wciśnij klawisz SHIFT i przytrzymaj lewy przycisk myszy zaznaczając cały model.
- Następnie z menu wybierz Lustro . Kliknij pierwszy punkt odbicia na przecięciu się osi B i 4.
Operację należy wykonać ponownie, a model powinien wyglądać jak poniżej:
Do poprawy pozostały osie, które zostały podwójnie skopiowane.
- Otwórz poziom pomocniczy
II. Uporządkuj osie usuwając zbędne linie, zmieniając nazwy osi. Każdą oś trzeba osobno edytować w celu zmiany jej nazwy.
Widok końcowy